ХОМ’ЯК Лідія Василівна

 

Доцент кафедри дизайну і теорії мистецтва
Кандидат мистецтвознавства, доцент

 

<strong>Персональна інформація</strong><strong>Основні публікації</strong><strong>Діяльність</strong><strong>Контакти</strong>

1979-1984 – навчалася у Київському державному художньому інституті на факультетітеорії і історії мистецтв (кваліфікація – мистецтвознавець).

1984-1989 – працювала науковим співробітником Івано-франківського державного художнього музею.

1989 – асистент кафедри образотворчого мистецтва, креслення і праці Івано-Франківського педагогічного інституту імені Василя Стефаника.

1995-1998 – навчання в очній цільовій аспірантурі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

2002 – захистила кандидатську дисертацію “Меморіальна різьба осередків народного каменярства в Галичині ХІХ – ХХ ст.”17.00.06 – декоративне і прикладне мистецтво. Науковий керівник доктор мист. Овсійчук Володимир Антонович.

Наукові зацікавлення – народна творчість художніх примітивів, теоретичні й методологічні проблеми мистецтвознавства.

ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВ. СЛОВНИК. містить близько 150 найважливіших термінів і термінологічних сполучень, які вживаються в мистецтвознавстві й охоплюють сферу архітектури, живопису, скульптури, графіки, декоративно-прикладного і садово-паркового мистецтва.

МЕМОРІАЛЬНА РІЗЬБА ДИНАСТІЇ ПАПІЖІВ.   Стаття присвячена творчості родинного колективу різьбярів, котрі спеціалізувалися на виготовленні кам’яних надмогильних пам’ятників. Простежено еволюцію їхньої майстерності упродовж кількох поколінь, стосунки із замовниками, розкрито вплив міського культурного середовища на формування творчої позиції народних майстрів, способи інноваційного збагачення ними традиційного мистецтва.переглянути

ПРОЕКТУВАННЯ МЕМОРІАЛЬНИХ СПОРУД У ЄВРОПІ 1910–30-х РОКІВ: ОСМИСЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ КУЛЬТУРНИХ ТРАДИЦІЙ  У статті розглянуто меморіальні споруди, зведені в Європі на честь полеглих у Першій світовій війні, в яких втілені нове розуміння проблеми «художник-середовище», сучасне трактування форми, творче засвоєння національних художніх традицій. переглянути

МЕМОРІАЛЬНА РІЗЬБА МАЙСТРІВ КАМЕНЯРСЬКОГО ОСЕРЕДКУ СЕЛИЩА ЯЗЛОВЕЦЬ БУЧАЦЬКОГО РАЙОНУ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ. Стаття стосується маловивченої ділянки української народної творчості – мистецтва художньої обробки каменю. Проаналізовано меморіальну різьбу одного з осередків традиційного каменярства в Галичині. Досліджено чинники, що сприяли продуктивному функціонуванню ремісничого центру і визначають можливі перспективи його майбутнього існування. переглянути

ТЕКСТ

e-mail: lidistance14@gmail.com

тел.+380664654077